zondag 12 januari 2020

70/88

70/88

Today is exactly day 70 of 88 only 18 more days to go and I'm able to come back to Australia in a few months on a second year visa.

Sadly, my time on the farm is over. I've had an a-m-a-z-i-n-g time.
My boss(Darren Hams), Noddy(a guy that I know from working at the pub) and I started on the 4th of November with harvesting. That day was the first day I drove a tractor. The first few hours on the tractor with the chaserbin where nerve-racking. In my head I was constantly thinking: 'oh man, what if I can't do this' 'what if I do something wrong'
Fun fact: two days later I felt confident driving the tractor and chaserbin.

We've had a little tiny hiccup at the end of harvest. The header didn't want to do what it was supposed to do. Darren and I stood in the paddock trying to fix the header to finish harvest.
His phone rang, his mum called. '40 sheep are stuck in the dam, dad can't get them all out himself.'
Darren, noddy and I got into the car and drove to the sheds where we collected some ropes, pallets and some cut open blue tons. Then we drove to the paddock where the sheep would be stuck in the dam.
I still had no idea what exactly we where doing, so I just sat in the back of the car and listened to the tactics they came up with to get the sheep out in the best way possible.
When we arrived we walked to the top of the dam, Darren was shaking his head and I still had no idea what I was looking at. Until I took a few more steps forward, and looked down into the dam.
For a second I got a bit emotional, 40 sheep stuck in the dam, scared and cold.

We walked down and started to prepare our ropes. I quickly took off my shoes, because I had the feeling that this could be a messy one.

I took a deep breath and tried to get rid of my emotions and did my best to help and get the sheep out. After about two steps in, the mud already got up to my knees. I can't help it but laugh a little. Who would have ever thought that I would to a job like this one. (LOVED EVERY SECOND)

After a while we all got a bit tired. The sheep got further away in the mud, the ropes are covered in mud and so are we. Darren's dad is sitting on the bank of the dam, laughing and rooting for Noddy to try and get a rope around a sheep's neck. I thought this was a good idea, the positive vibe. We worked together, laughing, clapping, and at the end we got the sheep out.
That night i took the most amazing shower.

A couple days later we finished harvest! After the last day we had a cold beer in the sheds and later that week we went to the pub for some beers and a meal. (Also Darren's wife Rochelle and their 4 kids)

After all the cleaning up after harvest it was time to clean out a few dams, using a silk scoop to get all the mud out. It took us a week or so to do the dams that Darren wanted to do, the other dams have to wait, they either need some more time to dry up or have to be done with a different machine.
I went to Darren's and Rochelle's place for a nice home cooked meal after my last day. We sat around the table with their kids and I taught them some more Dutch, which they found hilarious.

On Monday I'm starting to work at a new place. I'll be working there until my visa runs out. And of course to get the last 18 days of my visa work.

I'm looking forward to the harvest of 2020. To be working with Darren AND Noddy again! I'm so thankful for the 10 weeks that I've had working on this farm with this family.

Simple, friendly and heartwarming.

So this was my first blog in English, please don't hesitate to text me to call me out on my grammar mistakes, I'm still learning, English is NOT my first language

'Cheers mate'












70/88

Vandaag is het precies dag 70 van de 88 dagen die ik moet doen om mijn tweede jaar in Australië te kunnen verdienen.

Mijn tijd op de boerderij zit er helaas op... Wat een geweldige tijd heb ik daar gehad!
Mijn baas (Darren) Noddy (een man uit het dorp die ik ken door het werken in de pub) en ik waren op 4 november begonnen met de Harvest. Die dag reed ik voor het eerst in mijn leven op een trekker. De eerste paar uurtjes met de trekker en chaserbin rijden waren ontzettend spannend, ik was steeds bezig met het idee dat ik het misschien niet zou kunnen of dat ik het fout zou doen, twee dagen later reed ik zelfverzekerd in de trekker.

Bijna aan het eind van de Harvest hadden we een klein probleempje met de header(dit is de machine die het oogsten doet.) Darren en ik stonden in het veld om te kijken of we het probleem zelf konden oplossen. Toen werd hij gebeld door zijn moeder, er stonden 40 schapen vast in de modder en zijn vader kreeg ze er alleen niet uit.
Darren, noddy en ik stapten in de auto en reden naar de opslagplaats van de boerderij om wat touwen, pallets en doorgesneden tonnen op te halen. Daarna reden we door naar het veld waar de schapen vast stonden. Ik had nog geen idee wat we zouden gaan doen en zat achterin de auto te luisteren naar de tactiek die ze aan het bespreken waren.
Eenmaal aangekomen liepen we de dam op en Darren schudde zijn hoofd. Ik zag nog steeds niet wat de situatie was, een aantal stappen verder op de dam en ik keek naar beneden. Even schoot ik vol, er stonden daar 40 schaapjes, bang en koud.

We liepen naar beneden en begonnen onze touwen in een lasso te knopen. Snel schopte ik nog even mijn schoenen uit omdat ik al wist dat dit een smerig klusje zou worden.

Ik haalde even diep adem en probeerde het nare gevoel van me af te schudden en zo goed mogelijk te helpen met de schaapjes uit de modder te trekken. Na twee stappen zat ik al tot mijn knieën in de modder. Even grinnik ik, wie had ooit gedacht dat ik dit soort werk zou doen.

Na een tijdje schaapjes uit de modder trekken begonnen we allemaal een beetje moe te worden. De vader van Darren zat op de rand van de dam en besloot noddy aan te moedigen. Al snel pakte ik dit met hem op en juigden we als iemand een touw om een nek van een schaap wist te gooien.

Een paar weken later waren we dan echt klaar met de Harvest. Na de laatste dag dronken we gezellig een biertje in de opslagplaats en die week er op waren we met zijn allen (inclusief de vrouw van Darren en zijn vier kids) in de pub om gezellig een biertje te drinken en wat te eten.

Na al het Harvest geweld en schoonmaak drama was het tijd om de dammen die waren opgedroogd en waar veel modder in lag leeg te halen. Dit duurde een weekje, de rest moet nog wat langer liggen voordat het ideaal is om ze leeg te scoopen.
Ik at nog een avond bij Darren en Rochelle(de vrouw van mijn baas). Daarna was het tijd om weer naar huis te gaan en me voor te bereiden op mijn nieuwe baan.
Maandag begin ik bij een nieuw bedrijf, om de laatste paar maandjes in Australië te werken en de laatste 18 dagen van mijn visum werk te doen.

Ik kijk er ontzettend naar uit om in 2020 met de Harvest weer bij Darren te mogen werken samen met Noddy. Dankbaar voor de geweldige 10 weken die ik bij deze familie mocht doorbrengen. Simpele, vriendelijke, hartverwarmende mensen.

'cheers mate'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten