maandag 15 juni 2020

Euhm... Ik ben er weer!

Oké, ik weet het. Ik heb heel lang mijn laptop niet meer aangeraakt. Dit had deels te maken met de CoVid en met mijn laptop die het niet meer deed.

Maar we zijn er weer. Terug van weggeweest.

Wat een gekke en woelige tijd is het geweest voor velen. Ook voor mij als reislustig type. Ik kwam midden maart weer terug in Nederland nadat we lucht hadden gekregen van het coronavirus, nog niet wetende hoe de wereld er amper twee weken later uit zou zien.
Ik stapte op het vliegtuig in Perth en vloog eerst naar Qatar waar ik mijn overstap had naar Amsterdam. Het bleek dat ik in de laatste reguliere vlucht vanuit Qatar zat.
Eenmaal aangekomen in Nederland was het eerst heel gezellig. Mamma haalde mij op van het vliegveld. naar opa en oma geweest om hen te verassen met mijn thuiskomst en daarna mijn vader op zijn werk verrast.

Een paar dagen later gooide de minister alles dicht. Niet meer knuffelen, niet meer terrassen met mijn vrienden die ik zo had gemist, niet meer naar de sportschool, niet meer dagjes weg.

Gelukkig komt aan dit alles langzaamaan een eind en kunnen we voorzichtig terug naar normaal. Wat dus ook inhoud dat ik rustig aan weer plannen kon gaan maken.
Nu werd het al vrij snel duidelijk dat ik Australië de eerste tijd niet binnen zou komen, omdat ze daar liever de grenzen voor toeristen nog dichthouden. Begrijpelijk, vervelend.

Maar ik kan niet goed stilzitten dus ik opende Google op mijn telefoon en begon te zoeken naar wat ik binnenkort weer zou kunnen doen.
Er kwam een baan voorbij die mij wel interessant leek... Ik solliciteerde, pleegde een paar telefoontjes, maakte wat testen, nog meer telefoontjes en toen kreeg ik het verlossende woord dat ik was aangenomen.

Over een paar daagjes vertrek ik naar het zonnige Lissabon, Portugal.

Ik kijk enorm uit naar deze nieuwe uitdaging en het plan is ook zeker om te blijven schrijven nu ik weer op pad ga. (jaja, een aantal mensen hebben mij erop geattendeerd dat ik toch echt wat meer moest schrijven. Komt goed, ik ga mijn best doen!)
24 Juni vlieg ik al naar Lissabon. Op dit moment vul ik mijn dagen met het kijken naar alle dingen die er te doen zijn in Lissabon en omgeving, de beste restaurantjes, plekken om te surfen, geschiedenis en ga zo maar verder. Portugal is weer een nieuw land EN een nieuwe taal!

Mocht je het leuk vinden om het juist te volgen op instagram kan dat ook!
@elizabethprinsen98

De blog afsluiten met 'Cheers' is niet meer echt van toepassing. Dus nu 'tot snel!' op z'n Portugees..

'Te vejo em breve!'


7 opmerkingen: