donderdag 18 april 2019

Geweldige kans, blij persoon.

Nou, dat was me een weekje wel. Na surfkamp vertrokken naar Sydney, bij aankomst in Sydney besloten dat ik mijn weekend liever in een ander stadje/dorpje wilde doorbrengen. Volgens een meisje die ik had ontmoet met surfkamp zei dat Newcastle wel leuk was. Dus ik stapte op zaterdag vroeg in de trein en vertrok naar Newcastle. Online een super leuk hostel gevonden waar ik kon verblijven voor de nacht. Vanuit Sydney is het ongeveer drie uur met de trein naar Newcastle. Dit zijn voor Australië heel normale treinritjes. Hier verbaas ik mezelf nog steeds over.
Eenmaal aangekomen in Newcastle was het maar een klein stukje lopen naar het 'Backpackers Hostel'

Alles in de kamer gegooid, de vorige blog online gezet en toen op pad gegaan. Ik wilde naar het strand lopen maar ging de verkeerde kant op en eindigde bij de vuurtoren.



Op zondag avond was ik weer in Sydney omdat ik maandag overdag wat dingentjes moest regelen met het bedrijf waarmee ik in Australië ben. Voordat ik op pad wilde gaan voor die dag kwam ik het meisje tegen die mij vertelde over Newcastle. We kletsen voor een tijdje tot dat ik het bekende e-mail deuntje op mijn telefoon hoorde afgaan. 'Optimum experiences'..... Wacht eens even, dat was één van de buitensportbedrijven waar ik had gesolliciteerd. In het mailtje stond de brandende vraag of ik zo snel mogelijk wilde bellen. Dit deed ik. De baas vroeg waar ik was en wat ik op dit moment deed en of ik zo snel mogelijk naar Fitzroy Falls wilde komen, Een beetje overrompeld zei ik volmondig ja.
Snel ging ik op pad om mijn dingen in Sydney gedaan te krijgen, kwam terug bij het hostel, pakte mijn tas, sprong op de eerste de beste trein. 2,5 uur later stond ik weer op een station.

Een aardige man van rond de 65 zwaaide uitbundig naar mij toen ik zocht naar de persoon die mij op kwam halen. Ik liep op hem af en hij stak zijn hand op voor een high-five. 'Welcome Else, and welcome to Australia.'
We stapten in de auto (heel raar nog steeds dat het stuur aan de andere kant zit) In de auto kletsen we wat over het bedrijf en wat ik in de buitensport heb gedaan.

Optimum Experiences is een typisch buitensportbedrijf die veel schoolgroepen ontvangen op allerlei prachtige locaties. Fitzroy Falls is hun thuisbasis. Ook hebben ze een zijtak van het bedrijf en dat heet 'Weddings in the Wild' en dat is precies wat de naam zegt. Trouwen midden in de prachtige bush van Australie.

Aankomende week zal ik op het terrein helpen met een aantal schoonmaak klusjes en in de keuken. De week daar op ga ik mijn eerste groep hier draaien, natuurlijk met iemand er naast want het werkt hier toch een beetje anders dan in België.

Ik heb ontzettend veel zin in de komende tijd hier! En zie uit naar alles wat ik ga leren en ga meemaken.


'Cheers mate'

2 opmerkingen:

  1. Aaaaaaah zoo leuk!!!! Heeeel veel plezier lieverd

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aftershokz Titanium - TITS | Tits and Titanium Ganesha
    Tits and Titanium ganesha – also called ganesha and chaturthi, tits and citizen titanium dive watch tits and tits everquest: titanium edition Tits and trekz titanium Tits. ford edge titanium Ganesha & Ganpati : Ganesh toaks titanium Sartapana Ganapati. Ganesha & Ganpati.

    BeantwoordenVerwijderen