zondag 28 april 2019

Zooitje ongeregeld

 Oke het is alweer even geleden dat ik iets heb geschreven. Dit komt omdat ik en geen inspiratie had en omdat ik lekker aan het werk ben geweest bij mijn nieuwe baantje. Afgelopen week ben ik mee geweest op een hike-tocht met een groepje kinderen.
Elke bergtop was prachtig om te zien, bizarre uitzichten. Daar kwam deze spontane blije foto ook uit voort.

In deze week ook heel veel geleerd over het Australische bos. Wist je dat het bos gemaakt is om eens in de zoveel tijd eens in lichterlaaie op te gaan. Na zo'n brand word alles al snel weer groen en groeien de planten als kool. In de foto hier naast zie je een verkoolde plant met open ge
sprongen zaden, deze zaden kunnen alleen de plant uit als het heel erg warm is, de tempratuur van vuur.






Dit fenomeen van het vuur zette mij aan het denken. Het klinkt misschien erg dramatisch allemaal, maar het was voor mij een heel mooi beeld. Er is genoeg afgebrand in mijn eigen leven. Ik geloof dat het tijd is dat het ook weer groen en nieuw word.
Het is zo bizar dat ik dit jaar gewoon lekker mijn ding kan doen en alleen met mezelf rekening hoef te houden.

Genoeg dramatisch gedoe,
Ik leer hier ook heel veel over de Australische cultuur. Ik dacht dat ik hier wel wat van wist, maar dat valt toch erg tegen. Volgens mij kan je onder deze blog reacties plaatsen, dus als je het leuk vind om wat feitjes te lezen over deze bijzondere cultuur laat het me dan weten! :)

Aankomende week mag ik lekker doorbrengen aan het strand, Jervis Bay heet de plek. Witte stranden met een heldere blauwe zee! De eerste dag dat ik daar aankom hebben we een briefing met alle collega's die daar deze week werken. Op de woensdag komen de kinderen aan het start ik mijn dag met snorkelen. Van horen zeggen kan je daar snorkelen met Port Jackson haaien (Nee mamma, deze eten mij niet op)

Ik weet verder niet goed wat ik voor deze blog moet typen. Genoeg dingen waarover ik kan schrijven maar ik moet voor mezelf even uitvinden wat het beste bij elkaar past. Voor kortere verhaaltjes en foto's kan je natuurlijk altijd een kijkje nemen op Instagram :)


'Cheers mate'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten