zaterdag 6 april 2019

Sydney, oh, Sydney

Oke, er zijn nu drie dagen verstreken. Drie dagen waar in er al heel veel is gebeurd.

In Australië rijden ze aan de andere kant van de weg, daar was ik al enigszins op voorbereid. Wat ik alleen niet wist is dat ze dus ook aan de andere kant van de weg lopen en dat de roltrappen ook aan de andere kant omhoog en omlaag gaan. Dit heeft al voor meerdere hilarische momenten gezorgd. Ik ben denk ik wel tegen 200 mensen aangelopen voordat ik door had dat ze aan de andere kant lopen en bij de supermarkt ging ik bijna face first naar beneden de roltrap af. 


Donderdag kwam ik aan in Sydney, al heel vroeg, 8.40. Nadat ik bijna twee uur heb gewacht op mijn shuttle bus kon ik eindelijk naar het hostel. Eenmaal daar aangekomen kon ik al wel mijn kamer op alleen nog niet gebruik maken van het bed omdat ze die nog opnieuw moesten opmaken. Dus ik genoot van een heerlijke douche, G-E-W-E-L-D-I-G-E koffie, het zonnetje. Rond 14.00 begon alles te draaien. Er was mij vertelt dat het slim is, om enigszins je jetlag tegen te gaan, de dag door te komen en in de avond gewoon te gaan slapen. Rond een uur of 14.00 begon alles te draaien en besloot ik toch maar even te gaan slapen. Na twee uurtjes alweer klaar wakker. De eerste nacht was verschrikkelijk, weinig slaap, vroeg wakker, maar over het algemeen voelde ik me prima. 

Vrijdag was de dag dat er wat zakelijke dingen moesten gebeuren. Zoals een bankrekening openen. Ik ging naar de bank om dit te regelen (ik was erg moe nog) ik werd vriendelijk ontvangen en een aardig meisje uit Japan hielp mij met het openen van een rekening. Het probleem was alleen dat haar Engels wel oke was maar ze was niet heel goed verstaanbaar door het zware Japanse accent. Op het gegeven moment kon ik wel janken. Maar dit was niet de tijd om tranen te laten lopen en heb me er als volwassen dame doorheen geslagen. (Ik had ook niet veel andere keus, als solo reiziger moet je toch wat, daarover later meer) Toen dit eindelijk geregeld was schoot er even door mijn hoofd, WAAR BEGIN IK AAN. Dit trok gelukkig al wel snel weer weg.

Zaterdag voelde ik me best wel goed. Wel weer vroeg wakker maar daar heb ik gebruik van gemaakt. Ik maakte een wandeling door de stad, ging naar een monument van de eerste wereld oorlog, zat in het zonnetje in het park. Op de terug weg kon ik het niet laten mezelf weer op een koffie te trakteren. Aussies weten hoe ze lekkere koffie moeten maken, dat is één ding wat zeker is. Ik vond een schattig cafeetje waar ik ging zitten, daar viel me op dat ik helemaal nat was van het zweet, Het is echt bijzonder hoe warm het is hier. In de middag ben ik druk geweest met het solliciteren bij buitensport bedrijven. Het lijkt me heerlijk om gewoon weer dat werk te doen in de tijd dat ik hier ben. 
Zaterdagavond ging ik spontaan uit eten met twee van mijn kamergenootjes, een meisje uit Zuid-Korea, een echte fashionista. En een jongen uit India. Hij had al vier jaar in Sydney gewoond dus hij nam ons mee naar een restaurant. We zaten op het dakterras van het restaurant, en lekker dat het eten was! Mijn mond heeft nog een half uur na het eten in de brand gestaan omdat het zo heet was. Toen we eigenlijk wilden terug lopen naar het hostel kwamen we er achter dat er in de haven een korte vuurwerk show zou zijn. Deze vuurwerk show was er maar één keer in de 18 maanden. Wat een geluk!
Na deze heerlijke avond kwam ik een paar Nederlanders tegen en zijn we nog wezen stappen in de 'club' onder het hostel. Deze nacht ging de klok naar de wintertijd wat inhield dat we nog een uurtje extra konden dansen.

Vandaag is het zondag en is het een redelijk rustig dagje, vanmorgen ben ik van kamer gewisseld omdat ik een extra nachtje heb bijgeboekt. Dit omdat ik maandag tot en met vrijdag ga.... SURFEN. 
Vanmiddag ga ik gezellig met Valerie naar the Opera house. Valerie ken ik nu ongeveer 2 jaar, ik was haar reisleidster in Italië. En nu zien we elkaar weer in Australië! Heel bijzonder allemaal.

Ik ben erg dankbaar voor deze kans die ik nu heb en heb aangepakt. In je eentje een jaar lang op pad gaan is toch niet zomaar iets. Ik kijk uit naar alle dingen die ik ga meemaken, alle dingen die ik ga doen, tegenslagen, nieuwe mensen, geweldige momenten. 

'Cheers mate' 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten